۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه

بدون شرح

۵ نظر:

ناشناس گفت...

سقوط های مشکوک و مرگ فرماندهان سپاه

اما با این وجود پرسش های امنیتی که در این باره مطرح است همچنان این حادثه رابا شبهاتی همراه کرده است. به ویژه آنکه در چند سال اخیر در چندین حادثه گوناگون تعداد زیادی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران نیز جان خود را ازدست داده اند.

درهمین باره در 19 دی ماه سال 84 در سقوط هواپیمای فالکون سپاه پاسداران آن طور که سخنگوی آن زمان این نهاد نظامی اعلام کرد "یازده نفر از جمله حاج احمد کاظمی، فرمانده نیروی زمینی سپاه، فرمانده لشگر 27 رسول الله، معاون عمليات، مسئول اطلاعات، فرمانده يگان توپخانه ومعاون نيروی زمينی سپاه پاسداران کشته شدند."

همان زمان یحیی رحیم صفوی فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنشی سریع و صریح با اعلام اینکه "دور تا دور ما را عده ای کینه توز و عنود گرفته اند" گفت که سقوط هواپیمای فالکون "انفجار در داخل هواپیما" بوده و تاکید کرد "اين انفجار از نظر امنيتی و اطلاعاتی شواهدو پیام هایی دارد."

هرچند رحیم صفوی پس از این در اظهاراتش دیگر اشاره ای به واکنش اولیه اش مبنی بر انفجار در هواپیما نکرد اما برکناری او درحالی که هنوز یک سال از پایان دوره فرماندهی اش در سپاه پاسداران باقی مانده بود و جانشینی محمد علی جعفری (فرمانده فعلی سپاه) و نقش پررنگ این نهاد نظامی در مسایل سیاسی امروز کشور، به ویژه سرکوب اعتراضات مردمی خود به خود به این شبهه دامن زده که ماجرای سقوط و حذف تعداد زیادی از فرماندهان مستقل سپاه پاسداران، ناگفته های زیادی دارد که به وضعیت سیاسی امروز کشور ربط می یابد؛ چرا که به گمان بسیاری درصورت حضور و زنده بودن حاج احمد کاظمی و با توجه به مرتبه نظامی اش او می توانست یکی از اصلی ترین گزینه های فرماندهی کل سپاه پاسداران باشد.

از جمله سوانح دیگر از این دست می توان به سقوط یک هواپیمای آنتونوف سپاه پاسداران در 6 آذرماه 85 در فرودگاه مهرآباد اشاره کرد که طی آن 36 نفر از فرماندهان این نهاد نظامی کشته و 2 نفر مجروح شدند. علت سقوط این هواپیما هم بصورت شفاف اعلام نشد.

همچنین می توان به سقوط هلی کوپتر حامل فرمانده لشکر 3 ویژه شهدای سپاه و تعداد دیگری از فرماندهان میانه ی این نهاد نظامی اشاره کرد که در 4 اسفندماه گذشته دچار حادثه ای مشکوک شد و هر 13 سرنشین آن جان خود را از دست دادند.123holo.blogfa.com

ali گفت...

سلام. اعتراض یک دانشجوی برنده المپیاد جهانی در دیدار رو در رو با خامنه ای

کیمیا گفت...

سلام دوست من.
حرف شما تا حدودی درسته تا وقتی که برای آدم مشکلی پیش نیاد، مثلا دوست من یک خطر بزرگ را از بیخ گوشش گذروند که حالا اون خطر چی بود، بماند!
من معتقدم که در هر جا و در هر زمان خصوصا در زمینه های سیاسی احتیاط شرط عقله.
اگر احتاط نکنیم به راحتی و مثل شعله ی شمع ما را خاموش می کنند ولی مبارزه ی با احتیاط تقریبا شکست ناپذیره.

احسان گفت...

صحبت از پژمردن يک برگ نيست
واي ! جنگل را بيابان مي کنند !
دست خون آلود را در پيش چشم خلق پنهان مي کنند
هيچ حيواني به حيواني نمي دارد روا
آنچه اين نا مردمان با جان انسان مي کنند.
صحبت از پژمردن يک برگ نيست
فرض کن مرگ قناري در قفس هم مرگ نيست
فرض کن يک شاخه گل هم در جهان هرگز نرست
فرض کن جنگل بيابان بود از روز نخست
در کويري سوت و کور
در ميان مردمي با اين مصيبت ها صبور
صحبت از مرگ محبت مرگ عشق
گفتگو از مرگ انسانيت است .
(سلام دوست گرامي. وبلاگ جالي داريد. شما در وبلاگ "مير سبز پوش" لينك شديد لطفا وبلاگ مرا با نام "مير سبز پوش" لينك كنيد.
ممنون

طهورا گفت...

هويت يك وبلاگ متعلق به سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) كه با نام «ما اهل كوفه نيستيم، علي تنها بماند» فعاليت مي كرد، افشا شد.
اين وبلاگ كه دو ماه پيش در پايگاه Worldpress تاسيس شد، ابتدا با قرار دادن عكسي از مقام معظم رهبري و آرم سپاه پاسداران در لوگوي خود، و نيز انتشار اخباري با مضامين ظاهراً انقلابي، سعي در جذب مخاطب كرد.
وبلاگ ياد شده كه فعاليت خود را با نام رضا مهدوي نيا فرزند شهيد مصطفي مهدوي نيا پي گرفت، سرانجام در روز 15آبان مطلبي روي خروجي خود قرار داد كه بلافاصله در سايت هاي ضدانقلاب و نيز سايت هاي منتسب به گروهك سبز اموي (مانند بالاترين و موج سبز) با آب و تاب فراوان منعكس شد.